Bundan 10 sene önce Riot Games firmasının geliştirdiği LoL lakaplı League of Legends oyunu aradan geçen uzun yıllara rağmen hala popülerliğini koruyor.
Hemen şimdi bedava oynamaya başlayabileceğiniz LoL oyununda kullanılan bütün kavramlar, terimler ve bunların açıklamasını eksiksiz bir liste olarak bu yazımızda paylaşıyoruz. Oyuna yeni başlayanların bu şekilde fazla zorlanmadan oyuna adapte olacağına inanıyoruz.
İşte League of Legends Terimler Sözlüğü
- Lane: Koridor.
- Top: Üst koridor.
- Bot: Alt koridor.
- Mid: Orta koridor.
- Jungle: Orman.
- Blue: Mananızın ve enerjinizin artmasını sağlayan yaratık.
- Red: Saldırı gücünüzün artmasını sağlayan yaratık. Ek olarak, canınızın yenilenmesini sağlayan red, rakibin, minyonların ve ormandaki yaratıkların kısa süreli hasar almasını mümkün kılar.
- Baron: Sihirdar Vadisi isimli haritanın orta koridorun sol kısmında kalan nehirde bulunan yaratık.
- Buff: Güçlendirme.
- Penta: Rakip takımdaki tüm şampiyonların öldürülmesi.
- ADC: Saldırı gücü eşyaları kasan taşıyıcı şampiyon anlamına gelir. Ek olarak, ADC denilince aklınıza hemen menzilli şampiyonlar gelmelidir.
- Market: Eşya satın alma yeri.
- Pot: İksir.
- Rage: Oyuncunun sinirlenmesi
- Rage Quit: Bir oyuncunun sinirlenmesi sonucunda oyunu terk etmesi.
- Skin: Kostüm. Kostümler, şampiyonun mevcut görünümünü değiştirir. Oyunda kutu ile elde ettiğiniz kostümleri turuncu öz ile kalıcı olarak sahip olabilirsiniz.
- AP: Büyü gücü.
- Sup: Oyun başlangıcında alt koridorda adc’ye yardım eden şampiyondur.
- Tank: Takım savaşlarına en önde giren savunması yüksek şampiyondur.
- Chat: Sohbet.
- Def: Savunma.
- Bait: Tuzak.
- Base: Şampiyonların doğduğu yer.
- Bot: Yapay zekânın yönettiği şampiyonlar.
- AFK: Bilgisayar başında olmayan, meşgul kişiler için kullanılır.
- Care: Dikkatli olmak.
- Champion: Şampiyon.
- CS: Katledilen minyon sayısı.
- Damage: Hasar.
- KS: Bilinçli veya bilinçsiz olarak başkasının hakkı olan şampiyonu öldürerek skor almak.
- HP: Can.
- Push: İttirmek.
- Slow: Yavaşlatma.
- Ulti: Şampiyonların en güçlü yetenekleri.
- Surrender: Pes etmek, teslim olmak.
- Farm: Minyon ya da yaratık öldürmek.
- Feed: Rakibi besleyerek kasılmasını sağlamak.
- Flash: Sıçrama büyüsü.
- Focus: Odaklanmak.
- Hero: Şampiyon.
- Kill: Öldürülen şampiyon sayısı.
- Master: Ustalık.
- Main Champion: Oyuncunun genellikle kullandığı şampiyon.
- Win: Galibiyet.
LoL Sözlüğü ve Terimleri
- A
AD = Attack-Damage, yani fiziksel hasar olarak sizlere vuran şampiyon, yetenek gibi şeylerdir.
AP = Ability Damage, yani yetenek/büyü hasarı olarak size vuran şampiyon, yeteneklerdir.
AA (Oto atak) = Sizin müdahale etmediğiniz durumlarda en yakın hedefe şampiyonun otomatik olarak düz vuruş eylemidir. Mesela Destek oynarken yanlışlıkla oto atak ile skor alırsanız, aa diye hızlıca belirtebilirsiniz. S tuşu ile iptal edilebilir. Ayarlardan Oto atak kapatılabilir.
ArPen = Zırh delme. Karşınızdakinin zırhını yüzdelik olarak kırmanıza olanak sağlar.
- B
B = Base(Geri dönüş) atacağınızı belirtmek, takım arkadaşınızdan base atmasını istemek. Özellikle Alt Koridor ikilileri arasında kullanılan, “ittirme, geri dönelim” anlamında.
Babysit = Genelde sadece yüksek eloda kullanılır, ormancınızdan sizin koridorunuz etrafında oynamasını ve ani durumlarda hızlıca yetişebilmesini istediğiniz durumdur. Mesela karşınızda size bir Counter seçim var ise, bunu ormancınızdan isteyebilirsiniz. Bir diğer şekilde
Camp olarak da kullanılır ancak ikisi farklıdır. Farkları şu şekilde, Camp durumunda ormancınız düzenli olarak sizin koridorunuza uğrar, karşı rakibi darlar. Babysit durumunda ise karşınızdaki rakibe çaktırmadan size yakın oynar.
BD = Back Door, yani sizin takımınız bir yerde karşı takımı oyalarken yahut onlarla savaşırken, sizin açık bir yerden ittirerek kule alma, inhibitör yıkma, oyun bitirme yaptığınız durumdur. Takımınıza “oyalayın bd” diyerek belirtebilirsiniz, yoksa “neden yoktun report sattı” diye söylemlere maruz kalabilirsiniz.
BG = Bad Game, oyununuz kötü geçtiyse, istediğiniz verimi alamadıysanız bunu belirtmek için bir söylem.
Bait = Karşı takımdakileri/takımdan birini yemlemek. Mesela, ormancınız gelirken az canla koridorda durup karşınızdakini baitlemiş oluyorsunuz.
Buff – 1 = Ormanda bulunan, sizlere özel bazı şeyler sağlayan güçlendirmeler. Kırmızı güçlendirme can yenilenmesi, rakibi yavaşlatma, rakibi yakma gibi şeyler sağlarken, mavi güçlendirme mana/enerji yenilenmesi, bekleme süresinde azalma gibi kazançlar sağlar.
Buff – 2 = Bir şampiyonun herhangi bir güçlendirme, istatistik artışı alması durumu. Yeteneğinin hasarının arttırılması, bekleme süresini düşürülmesi, taban zırhının artması gibi şeyler örnektir bu duruma.
- C
CC = Kitle kontrol. Sersemletme, sabitleme(Bkz: Morgana Q), korkutma(Bkz: Fiddlesticks Q), susturma(Bkz: Garen Q), uyutma(Bkz: Zoe E)
CD = Cooldown, bekleme süresi. Mesela Yetenek Gücü bir karakter oynuyorsunuz, takım arkadaşınıza yardım edemediniz, çünkü yetenekleriniz bekleme süresindeydi. Size ping atarsa veya belirtmek isterseniz kısaca “cd” diye belirtebilirsiniz.
CDR = Bekleme süresinde azalma. Mesela yetenek gücü taşıyıcısı (APCarry) bir takım arkadaşınıza “cdr kas” diyerek, yeteneklerinin daha hızlı dönmesini ve daha efektif olmasını isterken de belirtebilirsiniz.
Commit = 5v5 durumunda, ölene yada dövüş bitene kadar 5 kişi olarak kalma isteği.
Counter Gank = Mesela, karşı ormancı size gank attı, ormancınızdan bunu isteyerek “Ganke gank” durumunu yaratırsınız.
Counter Jungle = Karşı ormancıyı darlamak. Onun ormanında gezmek, onun minyon camplerini alarak onu geri düşürmek. Mesela, karşı ormancı Evelynn’dir, sizde ise Lee Sin vardır. Ona “counter jungle yap” diyerek, erken seviyede üstün olduğu için onun ormanında onu daha da geri düşürüp, oyundan düşürmesi durumudur.
Counter Pick = Alınan bir karaktere onu engelleyebilecek, durdurabilecek bir karakter seçimi yapmak. Mesela, karşınızda Rakan varsa, Leona alarak onu counterlarsınız.
- D
Def = Defans, bir kuleyi, inhibitörü koruması için takımınıza verilen bir komut.
DC = Dissconnected, yani oyundan düşme, bağlantı kopma durumu.
Dive = Birisine kule altı girişimi. Ormancıysanız, rakibin görüşü olmadığı yerde bekleyerek takım arkadaşınızın minyonları daha çabuk ittirmesini bunu söyleyerek sağlayabilirsiniz.
Dodge = Atılan bir yetenek atışından kaçınmak. Dodge atmak. Hedef odaklı olan yeteneklere atılamaz. Bkz: Pantheon Q, Malphite Q, Vayne E.
DoT = Damage over Time durumu. Zamanla hasar veren şeyler, tutuştur gibi.
- E
Elo = Matematiksel olarak bir oyuncunun yeteneğini belirleme sistemi.
Elo hell = Üst üste çok fazla dereceli oyun kaybettiğinizde bu duruma düşersiniz. Toparlaması uzun sürer. Kazandığınız zaman bile liginizden, kümenizden çıkmanız çok zorlaşır.
EC = Execute, yani “infaz” anlamında gelir. Oyunda EC yetenekleri mevcuttur. Darius U, Pyke U, Urgot U, Garen U, Jinx U gibi, belli bir yerden sonra direkt olarak öldüren yahut cana odaklı vuran yetenekler için bu terim kullanır.
EZ = Easy, yani basit anlamında kullanılan karşı takımı kışkırtmaya yönelik söylem.
- F
Face check = Görüşünüz olmadığı bir yere direkt olarak girmek. “Çalılara face-check yapmayın” diye uyarabilirsiniz, özellikle geç oyunda, görüşünüz olmadığı bir yere girmek takımınızı bir dakika siz olmadan bırakmanıza yol açabilir.
Fed = Bir karakterin üst üste skor alarak git gide güçlenmesi.
Feed = Bir oyuncunun karşı takımdan birisine üst üste, kısa aralıklarla skor vermesi.
FF = Teslim olmak.
Fiesta Clown = Bir oyunda üst üste, defalarca kez hata yapmak.
Freezing = Üstün olduğunuz koridorda minyonlara sadece son vuruş yaparak minyon dalgasını kontrol etme, dondurma durumu. Böylece sizin istediğiniz yerde, genelde sizin kulenizin önünde, minyonları tutarak geri düşen rakibinize minyon kaybettirme durumu. Bunu yaptıktan sonra rakibi katlederek, ardından koridoru iterek ona yaklaşık 3 minyon dalgası kaybettirirsiniz.
FT = First Tower, yani ilk kule.
FB = First Blood, yani ilk kan.
- G
GA = Oyunda bulunan Koruyucu Melek eşyasının kısaltması.
Gank = Açılımı gang kill’dir. (Evet, aslında yazılışı Gank. Çünkü bu bir kısaltma.) Ormancınızın koridorunuza gelerek, beraber skor çıkartmanız durumu.
GG = Good Game, iyi oyundu anlamında kullanılan kısaltma.
GG IZI/EZ = Good Game, Easy Win. İyi oyundu, basitti anlamında karşı takımı kışkırtmak için kullanılan söylem. Rakibi kışkırtmaya dayalı söylemler yasaklanma, ceza alma gibi şeylere yol açabilir. Kullanmayınız, daha sportmen bir oyun oynayalım.
GJ = Good Job, iyi oynadın(wp), iyi iş çıkarttın anlamında kullanılan kısaltma.
GLHF = Good Luck-Have Fun, iyi şanslar, iyi eğlenceler anlamında kullanılan, oyun başı yazılan dostani söylem.
Global = Haritanın her yerine ulaşabilen yetenek. Ashe U, GP U, Ezreal U, Kartush U, Jinx U vb. Ayrıca, haritada uzun ancak sınırlı yere ulaşan yeteneklere ise Yarı-Global deniyor. Mesela, Taliah U, Nocturne U, Pantheon U, Galio U.
- H
Haras = Rakip bir eylem içerisindeyken onu uzaktan dürtmek, rahatsız etmek. Mesela Pantheon oynarken koridorda Q spamlamak.
Hypercarry = Erken veya Orta oyunda güçsüz, yardıma ihtiyaç duyan ancak oyun sonu (Genelde 45+ dakika) durdurulması neredeyse imkansız taşıyıcı karakterler. Vayne, Kog’Maw, Tristana ADCarry olarak, hiper taşıyıcılardır. Karthus, Jax, Azir gibi şampiyonlar ise diğer hiper taşıyıcılara örnek gösterilebilir.
- I
Insec = Bir rakibi, arkasından kendi takımına, kendi kulene doğru fırlatmak, atmak, ittirmek. Lee Sin U, Janna U, Tristana U, Azir U, Poppy U, Shyvana U ile insec atabilirsiniz.
Invade = Oyun başlangıcı gruplaşarak karşı ormana giderek karşı ormancının güçlendirmesini çalma, ilk kan alma girişimi.
- J
Juggernaut = Riot tarafından koyulan bir terimdi zamanında. Genel olarak 1v1 yakın dövüşte çok güçlü, ancak kitle kontrol veya kite ile baş edemeyen, yakalamakta sıkıntı çeken karakterlere koyulan isim. Juggernaut’lara örnek olarak Darius ve Garen verilebilir.
Jungling = Ormanda orman canavarlarını kesmek.
- K
Kite = Bir nişancı ile, rakibi kendine yaklaştırmadan ona hasar verip belli bir yönde aynı zamanda hareket etme eylemi. Vur-kaçın devamlı versiyonu gibi.
KS = Kill Steal, kill çalma.
- L
Lane Bully = Koridor aşaması için çok güçlü olan, genelde karşı seçimin zor olduğu, yüksek ihtimal koridoru kazanan şampiyonlar. Örnek olarak Jayce verilebilir. Karşısına ne gelirse gelsin ilk levellerde koridoru kazanan bir karakter.
Lane Swap = Koridor değişimi. Çoğunlukla kule açıldıktan sonra Üst koridor ve Alt koridor ikilisi arasında gözükür. Karşı seçim yapmak, daha iyi eşleşme yaratmak için Üst koridor ve Orta koridor ikilisi arasında da yapılır.
Laning Phase = Oyunun ilk kulesi alınana kadar koridor safhasında geçen zaman.
Last Hit = Minyonları ittirmemek durumu. Sadece son vuruş ile alarak, koridor dondurmuş olursunuz.
LoM = Low of Mana, yani mananızın yetenek kullanmak/kombo tamamlamak için yeterli olmadığı durum.
- M
Main = Birisinin en iyi oynadığı, en efektif olduğu karakteri.
Map Objective = Harita görevleri, haritada alınabilecek objektifler. Güçlendirmeler, Ejderhalar, Kuleler, İnhiler, Alamet, Baron.
Meta = Oyunun mevcut efektif oyun tarzı. Mesela, ADC’lerin zayıflatıldığı ve oyunun süresinin kısaldığı, hızlı ve kule odaklı oyunların döndüğü yama sırasında alt koridora nişancı rolünde Heimerdinger almak, Vladimir almak gibi.
MS = Movement Speed, yani hareket hızı.
MPen = Magic Penetration, yani büyü nüfuzu olarak bilinen şey. Karşınızdakinin büyü direncini kırmaya yarar.
MR = Magic Resist, yani büyü direnci. Yetenek bazlı hasarları azaltmanıza yarar.
MB = My Bad, yani benim hatam anlamında kullanılan özür olarak da dile getirebileceğiniz söylem.
- N
N1 = Nice One, yani iyi hamleydi anlamında kullanılır, tek bir pozisyonu yorumlar. Mesela Nidalee ile uzaktan Q tutturmanız gibi.
NJ = Nice Job, iyi işti anlamında kullanılır.
Nerf = Bir karakterin herhangi bir özelliğinin zayıflatılması, değerinin düşmesi. Hareket hızının düşmesi, yeteneğinin mana bedelinin artması gibi şeyler de Nerf içerisine girmektedir.
- O
Off-Tank = Hem hasar çıkartma, hem de tanklama yeteneği bulunan, buna uygun eşya dizilimi gidilen karakter. Darius, Garen, Jarvan4, LeeSin, Renekton, Riven, XinZhao başlıca Off-Tanklardır.
Off-Meta = Meta dışı eşya dizilimi, karakter seçimi. Mesela AP Tristana, AP MissFortune, AD Ahri gibi.
OTP = Sadece bir karakteri oynayarak, o karakterde ustalaşan, başka karakterleri oynamayan kişiler.
OP = Overpowered, çok fed, aşırı güçlü kişi anlamında kullanılan terim.
Outscale = Karşı rakibinden oyun sonunda, yani full eşyaya ulaştığında, daha güçlü olma durumu. Mesela, Fiora geç oyunda neredeyse tüm karakterleri Outscale eder, neredeyse tüm karakterlerden daha güçlü olur.
- P
Proxy = Yüksek riskli, yüksek gelirli oyun taktiği. Singed ile yapıldığını görebilirsiniz. Rakibi görmezden gelerek, rakip kulelerin arasında farm yapma taktiğidir. Bunu yaparak şunu kazanırsınız, rakip minyonlar sizin minyonlarınıza ulaşamayacağı için tüm minyonlarınız kuleye gidecek, rakibin minyon yapması zorlaşacak. Rakip sizinle uğraşırsa minyon kaybedecek ve devamlı olarak kulesine hasar alacak. Ancak yaptığınız zaman yüksek riskli, kolay öleceğiniz bir yöntem. Başarılı olursa oyun kazandıran bir yöntem. Not: Orta koridorda yapamazsınız, orta koridor kısa olduğu için iki kule arasında hedef alınmadan gezilecek menzil yok.
Poke = Bir haraslama taktiğidir. Güvenli bir mesafeden uzun menzilli yetenek atışlarıyla rakibi dürtmek. Mesela, Sona destek oynarken uzaktan Q atmak.
Peeling = Kitle kontrol kullanarak takım arkadaşını korumak, ona ilerleyen rakibi durdurmak.
Push = Koridorda devamlı olarak ittirmeye devam etmek, minyonları ve kuleleri hızlıca temizleme girişimi.
- Q
QSS = Oyunda alabileceğiniz Civalı Kuşak eşyasının kısaltması.
- R
Ragequit = Kötü oyun gidişatı veya kötü pozisyon, sürekli ölmek gibi durumlarda dayanamayıp oyunu terk etme durumu.
Red Ward/Pink Ward = Kontrol Totemi.
Roam = Koridorunuzdan ayrılarak diğer koridorlara giderek yardım etme eylemi. Mesela, orta koridorda koridoru ittirip, alt koridora gidip yardım etmek. (Koridoru ittirmeden Roam atmayın. Minyon ve tecrübe kaçırırsınız, rakibinize avantaj verirsiniz.)
- S
Scrim = İki takımın birlikte dostluk maçları tarzında antrenman yapması.
Smurf = Bir oyuncunun kendi bulunduğundan daha düşük seviyede, derecede bir hesapta oynaması.
Snowball= Aldığı skorlarla kartopuna bağlayarak git gide durdurulamaz olma durumu. Verilen altın ödülleri, buraya kadar miktarlarındaki değişikler ile beraber eskiden olduğu gibi kartopuna bağlamak biraz daha zor.
Split Push = Ayrık ittirme durumu, takımınız bir köşede siz ayrı bir köşede ittirmek, bir objektife, harita görevine, odaklanmak. Mesela siz inhiye doğru ilerlerken, takımınızın baron yapması. Karşı takımı ya size gelme ya da takımınıza gitme ikileminde bırakmak.
SS= Koridorda karşınızdaki rakibin geri dönmediği halde ortada olmadığını belirtmek için kullanılan söz.
- T
Team comp = Genelde 5 Pre girerek oluşturulan, birbiri ile sinerjisi olan karakterler seçerek oluşturulan takım kompozisyonu. Mesela, Ornn, Nocturne, Galio üçlüsü oyundaki en güçlü kompozisyonlardan bir tanesi.
Teamfight/TF = 5V5 meydan muharebesi.
Toxic = Flame yapan, hakaret eden çenesi düşük oyuncu tipi.
Trade = Taksa girmek, rakip ile hasar takası, kill takası, Desteğini feda edip ADC çıkartmak gibi, yapma durumu.
Tri-Bush = Haritada Y şeklinde bulunan üçlü çalılar.
- U
Ultility = Büyülerinin ve yetenek kitinin takımın yararına yönünde olma durumu. Özellikle desteklerde gözükür, hatta bir destek türü olarak gözükür. Mesela, Zyra bu türe girmez. Ancak Lulu bu türe giren bir destek karakteri.
- W
Wombo combo = Takım arkadaşlarının yetenek kitlerini birbirleri ile kombolaması durumudur. Mesela, o eski Orianna-Malphite alt koridor ikilisinin ultilerini kombolaması gibi.
WP = Well Played, iyi oynadın(ız) anlamında kullanılan kısaltma.
- Z
Zoning = Rakibi minyonlara yaklaştırmama, altınını ve tecrübesini kaybettirme taktiği.
League of Legends – Terim Sözlüğü
0-9
1e1, 1vs1: Oyuncuların birbirlerini duelloya davet etmesi
2’de 2: 10 saniye içerisinde 2 rakip oyuncuyu birden katletmek
3’te 3: Azami 10 saniyelik periyotlarda 3 rakip şampiyon katletme durumu
4’te 4: Azami 10 saniyelik periyotlarda 4 rakip şampiyon katletme durumu
5’te 5: Azami 10 saniyelik periyotlarda 5 rakip şampiyon katletme durumu (4. şampiyon katledildikten sonra periyot sayacı 30 saniyeye çıkar.)
–
A
AA (Auto Attack): Şampiyonların yapmış olduğu normal saldırılar, düz vuruşlar, otomatik saldırılar
Ability: Yetenek. Tüm şampiyonlarda 4 aktif ve 1 pasif olmak üzere çeşitli etkilere sahip olan büyülerin tamamına verilen isim
Ace: Katliam. Rakip takımdaki tüm şampiyonların öldürülmesi
Active: Aktif. Üzerine tıklanarak veyahut bağlı bulunduğu tuşa basılarak etkin hale getirilen eşyalar, büyüler.
AD (Attack Damage): Saldırı Gücü. Oyundaki tüm şampiyonların otomatik saldırısını ve bazı şampiyonların bazı yeteneklerinin etkisini arttırmaya yarar.
ADC (Attack Damage Carry): Saldırı Gücü Taşıyıcısı
AD Caster: Saldırı Gücü kasan ama yetenekleriyle çok daha fazla hasar veren şampiyonlar. Genelde üst koridorda Renekton, Pantheon, Riven, Gangplank, ormanda Lee Sin, Kha’zix, Mid’de Zed, Talon gibi şampiyonlar bunlara örnektir.
AFK (Away From Keybord): Klavye başında olmama durumu. Oyunu oynamayı bırakmış oyuncular için kullanılan bir tabirdir.
Aggro: Yapay zeka ile oluşturulmuş birimlerin(kule, minyon, canavar) saldırırken uyguladığı hedef önceliği
All Chat: Yazdıklarınızın karşı takım oyuncuları tarafından da okunabileceği sohbet alanı
AOE (Area of Effect): Alan etkili
AP (Ability Power): Yetenek Gücü. Genellikle büyü hasarı kimi zamansa fiziksel hasar veren bazı şampiyon yeteneklerinin etkisini arttırmaya yarar.
ARAM (All Random All Mid): Şampiyonların rastgele seçildiği ve herkesin ortadaki koridordan gittiği oyun tarzı.
Armor: Zırh. Şampiyonun alacağı fiziksel hasarı 100/(100+Zırh) formulü ile düşüren değer.
ARP (Armor Penetration): Zırh Delme. Rakipbin sahip olduğu zırh miktarını düşürür ve dolaylı yoldan sizin fiziksel hasarınızı arttırır.
AS (Attack Speed): Saldırı Hızı. Oyundaki tüm şampiyonların otomatik saldılarını hızlandırır ve bazı şampiyonların bazı yeteneklerinin etkisini arttırır.
Asist: Bir rakip şampiyon katledilirken son vuruşu yapmaksızın dost şampiyona doğrudan ya da dolaylı olarak yardım etmek
Assasin: Anlık çok hasarlar çıkartıp rakibin savunmasız şampiyonlarını kolayca aradan çıkartabilen ve bunun yanında kaçış mekaniği de bulunan şampiyonlara verilen addır. Bu şampiyonların bir diğer özelliği ise kırılgan olmalıdır. (Örn: Zed)
Aura: Hare. Yakınındaki şampiyonlara sağlanan pasif etkiler
–
B
Backdoor: Arka Kapı. Rakibin uzak olduğu noktalarda onları gafil avlayarak kule veya nexuslarını yıkma eylemi.
Bait: Yemelemek. Rakip takımdaki oyuncularına, içersinde bulunulan durumun onların avantajınaymış gibi davranıp, onları kandırmak, tuzağa düşürmek.
Baron: Baron Nashor. Oyunun ortasında bulunan nehirin üst tarafında bulunan efsanevi orman canavarı. Katledilmesi halinde son vuruşu yapan oyuncunun takımına güçlendirmeler sağlar. Katledilten 6 dakika sonra tekrar doğar.
Base: Şampiyonların oyuna başladığı ve B tuşu ile geri döndüğü ana mekan. Eşyaları satın alabilecekleri market de burada bulunur.
BB (Bye Bye): Görüşürüz, hoşça kal
BG (Bad Game): Kötü Oyun. Zevk vermeyen ve kalitesiz oyunların ardından kullanılan tabirdir. Kazanma veya kaybetme şartı yoktur.
Blind: Kör etme
Blue: Mavi. Mavi güçlendirmenin kısaltılmış hali olarak kullanılır. Katledilmesi halinde son vuruşu yapan şampiyona %10 bekleme süresinde azalma, seviye başına yetenek gücü ve mana/enerji yenileme güçlendirmeleri sağlar.
Bot: Yapay zeka tarafından yönetilen şampiyonlar
Bot (Bottom): Oyunun aşağı tarafında bulunan koridora verilen isim
BRB (Be Right Back): Hemen döneceğim
Bronze: Bronz liginde bulunan oyunculara ve ligin kendisine verilen addır
Brush: Çalı. Karakterlerin içine girdiği zaman yalnızca içerideki diğer karakterler tafından görülmesine imkan sağlayan büyük ve uzun otlar. Genellikle saklanmak veya rakibi şaşırtmak için kullanılır.
BT (The Bloodthirster): Kanasusamış isimli eşyanın İngilizce kısaltması
Buff: Güçlendirme
Burst: Ani yüksek hasar
–
C
Care: Dikkatli olmak. Tehlikeli bir durumun öngörülmesi durumunda kullanılan tabir.
Carry: Taşıyıcı. Takımını galibiyete sırtlayıp götüren şampiyon veya oyunculara verilen ad
Caster: Düz vuruştan ziyade uzak menzilli yetenek setleriyle etki gösteren şampiyonlara verilen ad
CC (Crowd Control): Kitle Kontrol
CDR (Cooldown Reduction): Bekleme Süresinde Azalma tabirinin İngilizce kısaltmasıdır. Yeteneklerin bekleme sürelerini azaltır. Sahip olunabilinecek azami Bekleme Süresinde Azalma miktarı %40’dır(Zeka Kabiliyeti ile %45’e çıkabilir).
Challanger: Şampiyonluk. Ustalık liginin bir seviye üstünde bulunan ve yalnızca 200 kişiyi içinde barındıran sunucunun en iyi oyuncularının bulunduğu ligdir.
Champion: Şampiyon. Kendine özgün 4 aktif 1 pasif özelliği bulunan, oyun içerisinde yönetmekle hükümlü olduğunuz karakterler
Channeling: Odaklanma. Bir şampiyon yeteneği veya sihirdar büyüsünü kullanmak için beklenilen süre. Bu süre zarfında ilgili şampiyon bazı kitle kontrol etkilerine maruz kalması durumunda yetenek veya büyü bozulur.
Charm: Ayartma
Chase: Kovalamak. Kaçmakta olan rakip şampiyonun arkasından ısrarcı bir şekilde takip etme eylemi
Clairvoyance: İngilizce Duru Görü Sihirdar Büyüsü
Clarity: İngilizce Berrak Zihin Sihirdar Büyüsü
Cleanse: İngilizce Arındır Sihirdar Büyüsü
Counter: Karşıt hamle. Rakibin yapmış olduğu herhangi bir hamleye üstün gelecek başka bir hamle yapmak
Counter Gank: Karşıt baskın. Rakip ormancının baskın yapmış olduğu koridora sizin ormancınızın gelerek size yardım etme durumu veyahut tam tersi.
Counter Jungle: Rakip takımın orman canavarlarını katletmek ve rakip takım ormancısının geriye düşmesini sağlamak
Counter Pick: Karşıt seçim. Rakip takım oyuncusunun almış olduğu şampiyona ters gelen bir başka şampiyon tercih ederek ona üstün gelme amacıyla yapılmış seçim.
Creep: Dota oyuncuları tarafından minyonlara verilen isim
CS (Creep Score): Katledilen minyon sayısı.
Custom Game: Özel Oyun. Oyuncusu sayısı, harita, oyuncu türü gibi seçimlerin oyun kurucusu tarafından yapıldığı şifre ile kısıtlanabilen oyun türü
D
Damage: Hasar. Rakip birimlere etki eden ve onların canının azalmasına sebep olan eylemlerin tümüne verilen ad
DC (Disconnect): Bir oyuncunun bağlantısının kesilme durumu
Debuff: Zayıflatma, dezavantaj. Birimler üzerinde uygulanan olumsuz etkiler.
Devourer: Zıpkın eşyasının İngilizcesi.
Delay: Sunucudan veya sizin internetinizden kaynaklanan gecime durumu
Diamond: Elmas liginde bulunan oyunculara ve ligin kendisine verilen addır
Dive: Rakip kule menzili içerisinde veya eşdeğer tehlikeli bir alandaki rakibi katletme teşebbüsü
Division: Küme. Liglerin içinde bulunan sıralama ölçütüne verilen addır. Ustalık ve Şampiyonluk ligi hariç tüm liglerde 5 adet küme bulunur. Bir üst kümeye çıkmak için 100 puan elde etmek ve 100 puandayken yaptığınız 3 maçın 2’sini yenmek gerekir.
DOT (Damage Over Time): Zamanla alınan hasar
Double Kill: 2’de 2’nin İngilizce karşılığı
DPS (Damage Per Second): Bir saniye başına verilen ortalama hasar.
E
Early: Erken. Oyunun erken safhasından bahsederken kullanılan tabir
Effective Health: Zırh ve Büyü Direncinin sağladığı dayanıklılık göz önünde bulundurularak hesaplanan can değeri
Elo: Eski bir satranç sıralama sistemidir. İsmini Arpad Elo’dan alır. Karşılaşmalı oyunlarda eşdeğer rakipleri aynı maça sokabilmek için kullanılır. Maç sonucuna göre bireyler elo(puan) kazanır veya kaybeder. Elo sistemi, birkaç sezon önce yerini Lig sistemine bırakmıştır ancak Hidden Elo(Görünmeyen Elo) olarak arka planda etkinliğini hala sürdürmektedir.
Elo Hell: Yükselmenin fazlasıyla zor olduğu düşünülen ligler için kullanılan tabir
EP5 (Energy Per 5 Second): 5 saniye içerisinde pasif olarak kazanılan enerji değeri. (Rünler ve mavi güçlendirme ile arttırılabilir.)
Executed: Rakip şampiyonlardan hasar almaksızın katledilmek.
Exhaust: İngilizce Bitkinlik Sihirdar Büyüsü
F
Face Check: Bir oyuncunun görmediği bir noktaya direkt olarak kendi şampiyonu ile bakması durumu
Farm: Minyon ve canavar katlederek seviye ve altın kazanma işlemi
FB (First Blood): Oyunda dökülen ilk kan. +100 Altın kazandırır.
Fed: Beslenmiş. Minyon, şampiyon veya canavar katlederek rakip takım oyuncularından daha fazla altın ve seviye kazanmış olma durumu
Feed: Beslemek. Rakip takım şampiyonlarına karşı olması gerektiğinden fazla ölerek onları altın ve seviye yönünden öne geçirme durumu.
Fighter: Büyücü ve nişancıdan daha dayanıklı, tanktan daha az hasar yapan, uzun soluklu mücadelelerde başarı gösteren şampiyon türüdür.
Flash: Sıçra. Gözle görülemeyecek kadar hızlı bir şekilde yer değiştirmenizi sağlayan oyunun en popüler sihirdar büyüsü.
Flank: Bir savaşa arkadan girerek dahil olarak pozisyon avantajı elde etme yolu. Genelde üst koridor dövüşçüleri, yada kitle kontrol sahibi üst koridor şampiyonları ve orta koridor suikastçıları tarafından yapılır.
Flee/Flee: Korkutma
Focus: Odaklanma. Strateji doğrultusunda bir karakter ya da birime öncelik verme durumu
FPS (Frame Per Second): Oyun oynarken ekranınızda oluşan karelerin saniye başına değeri. Bu değerin düşmesi oyununuzun akıcılığını etkiler ve kasmalara sebep olur.
Freeze: Dondurmak. Bir koridordaki oyuncunun rakip minyonları kendi tarafında toplayıp rakip oyuncunun minyon katletmesini zorlaştırmak amacıyla uygulanan stratejiye denir.
G
GA (Guardian Angel): Koruyucu Melek isimli eşyanın İngilizce kısatlması
Game Over: Oyun Bitti.
Gank: Baskın. O an orada olmaması gereken bir şampiyon tarafından bir koridora veya belirli bir bölgeye yapılan baskınlara verilen ad
Get Rekt: Rakip takım oyuncusunu alt ettikten sonra onun moralini bozmak adına kullanılan tabir.
GG (Good Game): İyi oyun. Zevkli ve kaliteli bir oyundan sonra kullanılan tabir. Oyunun kazanılması ya da kaybedilmesi kriter değildir.
Ghost: İngilizce Hayalet Sihirdar Büyüsü
GJ (Good Job): İyi iş. Başarılı bir iş çıkartmış oyuncuyu taktir etme amacıyla kullanılan tabir.
Global: Haritanın hergangi bir yerinden kullanılan yeteneklere verilen ad
Gold: Altın / Altın liginde bulunan oyunculara ve ligin kendisine verilen addır
Grievous Wounds: Ağır Yara
H
Harass: Rakip takım şampiyonlarına riske girmeden ufak ufak hasar verme durumu. Genellikle uzun menzilli şampiyonlar tarafından yapılır.
Hard CC: Ağır Kitle Kontrol Etkisi. Sersemletme, kışkırtma gibi rakibin şampiyon kontrolünü tamamıyla elinlen alan kitle kontrol etkilerine verilen ad.
Heal: İngilizce Şifa Sihirdar Büyüsü
Help: Yardım. Sıkıntılı bir durum içerisinde bulunmanız halinde takım arkadaşlarınızdan destek istediğinizi belirtmek için kullanılan tabir
Hero: Şampiyonlara diğer oyunlarda verilen ad
High Risk High Reward: Yüksek risk, yüksek kazanç anlamına gelen deyim.
Hook: Rakip şampiyonu bulunduğu yerden alıp kendine doğru çeken şampiyon yeteneklerine verilen genel ad. Bkz: Blitzcrank Q
HP (Hit Point): Can değerinin İngilizcedeki kısaltması
HP5 (Health Per 5 Second): 5 saniye içerisinde pasif olarak kazanılan can değeri. (Eşyalar, şampiyon yetenekleri ve kabiliyetler ile arttırılabilir.)
Hybrid: Hem fiziksel hem de büyü hasarı verebilen şampiyonlar için kullanılan tabir
Hypercarry: Hiper Taşıyıcı: Oyunun başındaki gücü az olan ancak oyunun ilerlemesiyle aşırı güçlenen ve oyunu taşıma potansiyeli yüksek olan şampiyonlara verilen ad. (Bkz: Vayne)
I
IE (Infinity Edge): Ebedi Kılıç isimli eşyanın İngilizce kısaltması
Ignite: İngilizce Tutuştur Sihirdar Büyüsü
INC (Incoming): Geliyor. Bir rakibin size doğru geldiğini işaret eden bildirim.
Instalock: Kör seçimli oyun modlarında takım arkadaşlarıyla irtibata geçmeden şampiyon seçmek
Instalocker: Kör seçimli oyun modlarında takım arkadaşlarıyla irtibata geçmeden şampiyon seçen kişi
Invade: Haritanın rakibe ait bir bölümünü ele geçirme girişimi
IP (Influence Point): İtibar Puanı. Her oyunun sonunda oyunun sonucu ve süresine bağlı olarak kazanılan puandır. Şampiyon, rün, rün sayfası ve bazı sihirdar simgelerini satın almak için kullanılır.
Inhibitor: Her üç koridorda 3’er kulenin arkasına sığınmış, yok edilmesi halinde 3 dakikalığına rakibin süper minyon üretmesini sağlayacak olan yapılar
J
Juke: Kandırmak. Bulunduğunuz yer ya da yapacağınız hareket ile ilgili olarak yapmış olduğunuz rakibi aldatma eylemine verilen ad
Jungle: Orman. 3 koridor arasında bulunan ve içerisinde çeşitli canavarlar bulunan alan.
Jungler: Ormancı. Seviye ve altın gereksinimini ormandaki canavarlardan sağlayan ve ihtiyaç halinde takım arkadaşlarına yardımda bulunan şampiyon rolü
K
Kill: Bir rakip şampiyon katletme
Kit: Bir şampiyonun sahip olduğu yeteneklerin tümü
Kite: Rakip şampiyondan kaçarken ona hasar verme ve kendine yaklaşmasına engel olma durumu
KS (Kill Steal): Dost şampiyonun rakip şampiyonu katledeceği sırada sadece son vuruş yaparak alacağı altın miktarını düşürme durumu
L
Lag: Sunucudan veyahut sizin internetinizden kaynaklı olarak yaşamış olduğunuz gecikme ve durakma durumlarına verilen ad
Lane: Sihirdar Vadisinde 3, Uğursuz Korulukta 2, Sonsuz Uçurumda 1 adet bulunan, üzerinden minyonlar geçen ve kuleler ile korunan koridorlara denir.
Lane Swap: Koridor değiştirme. Yukarı koridordaki oyuncunun aşağı koridora, aşağı koridordaki oyuncuların ise yukarı koridora gitme durumuna verilen addır. Koridorda karşısında oynayacakları şampiyonların onlara ters gelmesi ya da spesifik bir şampiyonun altın/deneyim kazanımını kolaylaştırma/zorlaştırma isteminin gerçekleştiği durumlarda uygulanan bir stratejidir.
Laning: Oyunun erken safhalarında koridorda geçirilen süre
Late: Geç. Oyunun geç safhalarından bahsederken kullanılan tabir
League: Lig. Elo sisteminin oyundan kaldırılmasından sonra Riot Games tarafından özel olarak tasarlanan oyuncu sıralama sistemidir. Oyunda 7 farklı lig(Bronz, Gümüş, Altın, Platin, Elmas, Ustalık, Şampiyonluk) bulunmaktadır. Her ligin içerisinde 5 farklı küme bulunur.
Leave: Oyun henüz bitmemişken oyunu terk etme durumu.
LH (Last Hit): Bir minyona ya da canavara yapılan son vuruş sonrasında altın kazanmak
Life Steal: Can çalma. Can çalmaya sahip olan şampiyonların yapmış olduğu otomatik saldırılar, ilgili şampiyonun canını belirli bir oranda yeniler.
LoL (Laughing out Loud): İngilizce sesli gülme anlamına gelen kısaltma
Lost: Yenilgi
LvL(Level): Seviye. Şampiyonların sahip olduğu seviyeyi sembolize eder. Alınan her seviye şampiyon değerlerini güçlendirirken onlara bir yeteneğinin güçlendirme seçeneğini sunar. Bir şampiyon azami olarak 18. seviyeye ulaşabilir.
LW (Last Whisper): Son Fısıltı isimli eşyanın İngilizce kısaltması
M
Mage: Yetenek kitleri genellikle yetenek gücünden faydalanan ve yüksek hasar potansiyeli taşıyan şampiyon türüne denir
Magic Damage: Büyü hasarı. Oyundaki 3 hasar türünden biridir. Genellikle yetenek gücünden faydalanan yetenekler tarafından verilir. Büyü hasarının miktarı rakip ünitenin sahip olduğu büyü direnci ile düşürülebilir. [Formül: 100/(100+Büyü Direnci)]
Main Champion: Bir oyucunun hakimiyet seviyesini maksimuma çıkarttığı ve en iyi şekilde oynadığı şampiyon veya şampiyonlar
Map: Harita. Oyunun oynanmış olduğu alanın tümü.
Map Awereness: Harita farkındalığı. Mini haritadan diğer oyuncuların ne yaptığını sıklıkla takip etme durumu
Map Control: Harita kontrolü. Harita üzerinde totemler veya kuleler iler sağlanmış olan alan ve bunun kullanımı.
Market: Eşya alıp satmanıza yarayan her iki ana mekanda bulunan dükkanlar.
Marksman: Nişancı. Saldırı menzili 500’den fazla ve yetenek kitinin çoğu saldırı gücünden faydalanan şampiyon türüdür. Hasar potansiyeli yüksek ancak dayanıklılıkları azdır.
Master: Ustalık. Elmasın bir seviye üstünde bulunan lige verilen addır
Masteries: Kabiliyetler. Şampiyonun ihtiyaç duyduğu özelliklere göre şekillendirilebilen sahip olunan sihirdar hesabı seviyesiyle kazanılan özel güçlendirmelerdir. Hıs, Maharet ve Azim olmak üzere 3 ana ağaç üzerinde toplanmışlardır. En fazla 30 adet kullanılabilirler.
Mastery Pages: Kabiliyetlerin bulunduğu sayfalar. Bir oyuncunun en fazla 20 adet Kabiliyet sayfası olabilir.
Meta: Oyunun mevcut düzeninin tamamı. Moda tabirinin oyun dünyasındaki karşılığı
Mia (Miss in Action): Haritada gözükmeyen ve nerede olduğu belli olmayan rakip şampiyonların bildiriminde bulunmak için kullanılan kısaltmadır
Mid: Oyunda bulunan 3 koridordan ortada bulunanı
Mid Laner: Oyunun erken safhasında orta koridorda altın ve seviye kazanan oyuncu
Mini Map: Diğer oyuncuları, minyonları ve alanları görmenizi sağlayan küçük ölçekli harita
Moba (Multiplayer Online Battle Arena): Çok oyunculu çevrimiçi savaş alanı. LoL, Dota, Smite gibi koridor oyunlarına verilen ad.
MP5 (Mana Per 5 Second): 5 saniye içerisinde pasif olarak kazanılan mana değeri. (Eşyalar, şampiyon yetenekleri ve kabiliyetler ile arttırılabilir.)
MR (Magic Ressist): Büyü Direnci. Şampiyonun alacağı büyü hasarını 100/(100+Büyü Direnci) formulü ile düşüren değer.
MS (Movement Speed): Şampiyonun bir saniye içerisinde yürüyerek kat edebileceği mesafe
Multi Kill: 10 saniye içerisinde birden fazla rakip şampiyonun katledilme durumu
N
Nerf: Bir şampiyonun belirli bir yeteneğini, taban değerlerini, bir eşyayı, bir sihirdar büyüsünü, bir kabiliyeti, bir rünü daha az etkili hale getirme işlemi
Nexus: Oyunu kazanmak için yıkılması gereken yapı. Önünde 2 adet kule bulunur ve minyonlar bu iki kulenin arasından harekete geçer.
Noob: Oyuna yeni başlamış ve nasıl oynaması gerektiği bilmeyen kimselere verilen ad
NPC (None Player Character): Oyun içerisinde oyuncular tarafından yönetilmeyen karakterlerin tümüne verilen genel ad
O
Off-Tank: Dayanıklılığı standart şampiyonlara nazaran daha fazla olan ve hasar verebilen ancak gerçek bir tank kadar hayatta kalma yetisi olmayan şampiyonlara verilen genel addır
Overloaded Champion**: Kapasitesi inanılmaz yüksek yetenek kitlerine sahip şampiyonlara verilen addır.
OMW (On My Way): Yola koyuldum geliyorum. Takım arkadaşınızın göstermiş olduğu doğrultuda hareket ettiğini ifade eder.
OOM (Out of Mana): Manam bitti. Mana kullanan yetenek bazlı şampiyonların manasının olması gerekenden az olduğu durumlarda takım arkadaşlarına bulunduğu bildirimdir.
OP (Oper Powered): Dengesiz şekilde güçlü olan şampiyonlar için kullanılan bir tabirdir.
P
PBE (Public Beta Environment): Oyuna henüz gelmemiş ancak gelmesi planlanan yeniliklerin oyuncular tarafından test edildiği sunucu
PD (Phantom Dancer): Hayalet Dansçı isimli eşyanın İngilizce kısaltması
Penta Kill: 5’te 5’in İngilizce karşılığı
Physical Damage: Fiziksel Hasar. Oyundaki 3 hasar türünden biridir. Genellikle saldırı gücünden faydalanan yetenekler tarafından verilir. Fiziksel hasarın miktarı rakip ünitenin sahip olduğu zırh ile düşürülebilir. [Formül: 100/(100+Zırh)]
Ping: Dost şampiyonları uyarma ve bilgilendirme amacıyla kullanılan oyun içi haberleşme metodu
Platinium: Platin liginde bulunan oyunculara ve ligin kendisine verilen addır
Poke: Dürtme. Rakibi, uzak mesafeden yapılan yetenek atışı veya otomatik saldırılar ile rahatsız etmek, onlara ciddi hasarlar vermek.
Polymorph: Yaratığa Çevirme
Pot: İksirin İngilizce karşılığı
Powerspike: Güç patlaması anlamına gelir. Bir şampiyonun seviye atladığında yeteneğinin hasarının artmasıyla güç patlaması da yaşayabilir, fakat genelde eşya alma sonucu Powerspike yaşanır. (örn; Renekton Youmuu, Vayne BotRK, TF Lich Bane)
Premade: Daha önceden hazırlanmış grupların birlikte oyuna girmesi
Push: İttirme. Minyon dalgalarını rakipten hızlı katledip oyunu rakip alana yığma eylemi.
Q
QQ: Ağlayan gözlere benzeterek oluşturulmuş bir çeşit ifade simgesi. Karşınızdaki oyuncunun ağladığını ifade etmek için kullanılır.
QSS (Quicksilver Sash): Cıvalı Kuşak isimli eşyanın kısaltılmış hali
Quadra Kill: 4’te 4’ün İngilizce karşılığı
R
Rabad (Rabadon’s Deathcap): Rabadon’un Şapkası isimli eşyanın İngilizce kısaltması
Rage: Öfke. Oyun içinde sergilenen öfke patlamaları.
Rage Quit: Bir oyuncunun sinirlenme sebebi ile oyunu terk etme durumu
Ranked: Dereceli Oyun. Maç sonucunda puan alıp kaybettiğiniz ve topladığınız puanlara göre lige yerleştirildiğiniz oyun türü
Re: Önceden kaybolduğu bildirilen şampiyonun geri geldiğini bildirmek için kullanılan kısaltma
Red: Kırmızı Güçlendirmeye verilen ad. Sahip olan şampiyonun otomatik saldılarını güçlendirir ve can yenilenme kazandırır.
Report: Raporlama. Oyun sonunda, oyunun gidişatını kötü etkilediğini düşündüğünüz kişileri sisteme bildirme işlemi
Riot: Leugue of Legends oyununu piyasaya süren ve gelişimini devam ettiren firma
River: Sihirdar Vadisini ortadan ikiye bölen nehir.
Root: Kıstırma, yere sabitleme
RP (Riot Point): Oyun içerisindeki mağazadan şampiyon, kostüm, sihirdar simgesi, totem görünümü, rün sayfası ve takviyeler satın almanızı sağlayan oyun içi para birimi. Gerçek para ile veya sahip olunan kodlar ile temin edilebilir
Rune: Rün. Rünler tercihe göre oyunun erken, orta ve geç safhalarında şampiyonların güçlü yanlarını güçlendirmek, zayıf yönlerini azaltmak amacıyla kullanılır. Bir rün sayfasında en fazla 30 adet(3 Cevher/9 Mühür/9 Damga/9 Nişan) rün bulunabilir.
Rune Pages: Rünlerin bulunduğu sayfalar. Bir oyuncu oyuna başladığında 2 adet rün sayfasına sahip olur ve bu sayıyı RP ve IP harcayarak 20’ye kadar çıkartabilir
S
Silence: Susturma
Silver: Gümüş liginde bulunan oyunculara ve ligin kendisine verilen addır
Skillshot: Atış ile yapılıp isabet gerektiren yetenek ve büyülere verilen ad
Skin: Kostüm. Yalnızca görsel ayrıcalıklar sunan ve şampiyonların görünümü değiştiren kozmatik ürünlerdir. RP ile satın alınılabilirler.
Slow: Yavaşlatma
Smart Cast: Yeteneklerin, eşyaların ve büyülerin otomatik olarak kullanılmasını sağlayan oyun içi ayar
Smite: İngilizce Çarp Sihirdar Büyüsü
Snowball: Kartopu etkisi. Elde edilmiş avantajları koruyup büyüterek yaratılan etkiye denir.
Soft CC: Hafif kitle kontrol etkisi. Uygulanan şampiyonun hareketlerini kısmen kısıtlayan kitle kontrol etkilerine deniz. Bkz: Yavaşlatma
Solo: Bir koridorda tek başına altın ve seviye kasma durumuna denir. Ancak Leugue of Legends jargonunda genellikle yukari koridorda oynayan şampiyon için kullanılır.
Spell Vamp: Cam emmre. Can emmeye sahip olan şampiyonların kullanmış olduğu hasar veren yetenekler, ilgili şampiyonun canını belirli oranda yeniler.
Split Push: Ayrık İttirme. Takım arkadaşlarının bulunduğu koridordan başka bir koridordan tek başına yapılan ittirme stratejisine verilen ad
SS (Miss): Koridordaki rakip şampiyonun gözükmediğini ve başka koridorlara baskına gidebileceğini bildirmek için yapılan uyarı kısaltması
Stack: İstiflemek/Birleşmek
Summoner: İngilizce Sihirdar.
Summoner Icon: Sihirdar Simgesi. Mağazadan RP veya IP ile satın alma; bazı özel şartları yerine getirme gibi durumlarda hesabınıza yüklenen simgelerdir.
Summoner Spell: Sihirdar Büyüsü. Sihirdar hesabınızın sahip olduğu seviye ile kazanılan ve oyuna girmeden 2 adet seçilebilen uzun bekleme süresine sahip özel büyülerdir.
Support: Destek. League of Legends’ın genel metasına göre aşağı koridorda nişancının yanında onun kasmasını kolaylaştıran ve takım savaşlarında hayatta kalmasını sağlamak için çaba gösteren role denir.
Supression: Sindirme
Surrender (FF): Takımdaki oyuncuların %80’inin oy birliğine varması halinde nexus yok edilmeden yenilgiyi kabul etme durumu. Sihirdar vadisinde teslim olabilmek için en az 20 dakika geçmesi gerekmektedir.
Sustain: Ayakta kalma
T
Tank: Diğer şampiyonlara nazaran daha dayanıklı olan ancak hasar yönünden zayıf olan, karşı takımın hasarını üstüne çekme potansiyeli olan şampiyon türüne verilen addır.
Tanky: Tankımsı. Dayanıklılığı yüksek ancak hasar da yapıbilen şampiyon türüne verilen ad.
Taunt: Kışkırtma
Teleport: İngilizce Işanlan Sihirdar Büyüsü
Tier: Aşama
Top: Sihirdar Vadisinde bulunan 3 koridordan yukarı olanı.
Top Laner: Oyunun erken safhasında yukarı koridorda altın ve seviye kazanan oyuncu
TP (Teleport): Işınlan Sihirdar Büyüsünün İngilizce kısatlması
Triple Kill: 3’te 3’ün İngilizce karşılığı
Troll: Kasıtlı olarak dost şampiyonlara zarar verecek aktivitelerde bulunan oyuncu türü.
True Damage: Gerçek Hasar. Oyundaki 3 hasar türünden biridir. Hasarın hasarın vermiş olduğu hasar hiçbir savunma etkisi ile düşürülemez.
Try Force (Trinity Force): Üçlü Kuvvet isimli eşyanın İngilizce kısaltması
U
Ulti (Ultimate): Şampiyonların yetenek kitinde bulunan en etkili ve genellikle bekleme süresi en uzun olan yeteneği. Ulti yeteneğine 6. seviyeden önce verilemez ve diğer yeteneklerin aksine toplamda 3 kez(6. 11. 16. seviyelerde) güçlendirilebilir.
Unique: Özel, biricik. Benzerleriyle birleşmeyen etkiler için kullanılan ibare
V
Vision: Görüş.
W
Ward: Totem. Yerleştirildiği alan ve çevresinde görüş sağlayan objelere verilen ad
Win: Galibiyet
Wombo Combo: Bir takımın sahip olduğu yetenek kitlerini senkronize bir şekilde kullanarak yaratmış olduğu büyük etkili oyunlar dizisine verilen ad
WP (Well Played): İyi performans gösteren, iyi oynayan rakip ya da dost oyuncuyu taktir etme amacıyla kullanılan kısaltma
X
XP (Experience): Deneyim. Şampiyonların sahip olduğu seviyenin artması için gerekir. Bir şampiyon kazandığı deneyimlerle azami 18. seviyeye ulaşabilir
Z
Zone/Zoning: Rakip takım oyuncularını belirli bir alan içerisinde kıstırmak ve hareketlerini kısıtlamak
Evet arkadaşlar bir yazının daha sonuna geldik. İnşallah sizler için faydalı bir sözlük olmuştur. Bu sayfada League of Legends adlı oyunda kullanılan bütün kelimeleri ve anlamını detaylı bir şekilde sunduk. Hatta aynı terimin birkaç farklı açıklamasını vererek daha iyi anlamanıza yardımcı olmaya çalıştık.
Bunlara eklemek istediğiniz terimler varsa veya hatalı olduğunu düşündüğünüz terimler varsa lütfen aşağıdaki yorum kutusundan bizimle iletişime geçerek sayfayı düzeltmemize veya zenginleştirmeye yardımcı olunuz. Şimdiden yardımınız için teşekkür ederiz.